Leverans
Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar. Leveranser från 299 kr är fraktfria till postombud. Kostnaden för poster-försändelser är 49 kr.
Kostnaden för ram-försändelser är 79 kr. Samtliga kostnader gäller leverans till ditt närmaste postombud. Om du önskar leverans till
avtalad adress är kostnad 149 kr. PostNord eller DHL anlitas för frakthanteringen. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar
beroende på fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör
och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet och skadan är av den art
att den kan hänföras till ombudets eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist
inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig
120 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Betalning
När du köper produkter av oss får du ett mail som bekräftar köpet.
För din trygghet hanteras all betalning och banktransaktioner av Klarna.
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig.Vilket betalningsalternativ du än väljer
så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten
görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande
kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt
betalningsalternativ.
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid - alltid 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall
innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.
Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation,kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du
betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %.
Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid. Vid
köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Ångerrätt
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria
varor. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. Returrätt gäller endast
om produkten och dess förpackning är i oförändrat skick. Vill du returnera en produkt ska du kontakta oss per mail med en orsak och ordernummer.
Vid giltig utnyttjande av ångerrätten kommer vi att betala tillbaka hela beloppet inkl fraktkostnaden. Har du beställt leverans till postombud tar vi
returkostnaden men om du beställt leverans till dörren står du för den överskridande returkostnaden. Vi återkommer med en retursedel.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades.
Reklamation
Har du fått en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss per mail med anledning, ordernummer samt fotografi innan begäran om reklamation.
Efter att vi fått in din anmälan kontaktar vi dig med instruktioner. Begäran om reklamation ska ske inom 14 dagar från att produkten mottagits.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar
i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Dessa villkor var senast uppdaterade 2017-03-24